Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolená Egypt - Marsa Alam

"Ježiš, Egypt? No, to bych se bála." Často jsem slýchala podobné věty. Ale nechtěla jsem dát na předsudky, protože potápění a podmořský svět v Rudém moři mě hodně lákal...

Byla to úžasná dovolená. Jediné co mě mrzelo bylo, že jsem neměla možnost poznat města, jako Káhira, Luxor, nebo výlet na pyramidy. V reakci na sebevražedné útoky namířené proti Koptům je v Egyptě od 9. dubna 2017 vyhlášen výjimečný stav. Není to v této době bezpečné. Samozřejmě takových měst je v dnešní době dost, ale s dítětem riskovat nebudu. Každopádně v resortech je bezpečno. Lidé u nás jsou plní zbytečných předsudků. Místní muslimové, ať už to byly ženy v bazénech, či ženy, které jsem potkávala v areálu hotelu byly příjemné, milé a usměvavé - dokonce jsem si s nimi i zatancovala na večerním programu :) Trochu jsem přehodnotila své myšlenky o muslimských ženách a mužích. Byla jsem svědkem toho, jak muži kolem svých žen lítali a starali se o jejich společné děti. Nosili jim tašky, atd. Podle mě záleží hodně na tom, jak moc, je jejich náboženství radikální. V jaké oblasti žijí, k jakým zvykům jsou od mala vedeni. A také jsem si uvědomila, že osobní zkušenost je k nezaplacení.

Neměla jsem strach, nebyl jediný důvod a doufám, že to nebyla má poslední dovolená v Egyptě. A teď trochu podrobněji o samotné dovolené...

Než jsem dovolenou vybírala, četla jsem různé recenze. Jelikož jsem chtěla klid, žádné velké areály, aquaparky, atd. Přála jsme si spíše klidnější hotel a celkově žádné "davy". Také u mě rozhodovala vzdálenost z letiště do hotelu, která v tomto případě byla cca 10 minut busem. Zvítězila tedy Marsa Alam. Hotel s 5* Jaz Dar El Madina, který je součástí 5 komplexů v oblasti Madinat Coraya. Dle recenzí vyšel nejlépe. Je to sice hotel nejdále k moři (cca 5min chůze), ale dle své velikosti bych řekla, nejklidnější. Cestou se můžete kochat krásnou zelení a upravenými uličkami.

Ihned po příjezdu se nás ujal recepční, kufry od autobusu převzal zaměstnanec, který nám je dopravil na pokoj. Recepční si s námi sedl, vše vysvětlil, nechal přinést pití a poslal nás na snídani. Po snídani jsme měli připravené klíče od pokoje. 

Asi dvě minuty chůze (hned za hotelem) se nachází aquapark. Pro děti velké vyžití. Díky skvělým animátorům a jejich každodennímu programu si i děti v hotelovém bazénu přišly na své. Přišlo mi, že některým se díky tomu nechtělo ani k moři :)

Pokoje. Náš pokoj byl s výhledem do zahrady. Za ten jsme si tedy v cestovce připlatili. Najela jsem tam díky neuvěřitelnému klidu na spánkový režim, který se snažím držet do teď, jelikož jsem noční sova. Denně chodil uklízet zaměstanec hotelu. Pokaždé, když jsem otevřela dveře po jeho úklidu, jsem měla pocit, že by se tam dalo jíst i z podlahy. Každý den nám nechával na pokoji 3 balení vody.

Co se týče místní kuchyně, tak ta byla opravdu velmi luxusní. Místnímu šéfkuchaři velký palec nahoru. Velký a bohatý výběr kvalitních jídel. Nádherná, čistá restaurace, ve které bylo i v horku moc příjemně. To samé venkovní restaurace, která zajišťovala díky svému vybavení "příjemný vánek", který byl fajn a jen doladil ten skvělý pocit z luxusního jídla. Pár metrů v areálu hotelu mají vytvořené menší, venkovní "koloseum", kde pořádají večerní programy jak pro děti, tak i dospělé. My měli různá profi taneční vystoupení a bylo se rozhodně na co koukat. Pánové si zcela jistě příjdou na své :)

Personál tvořil tým profíků, kteří kolem vás lítali, snažili se a zajišťovali, aby jste měli vždy čistý stůl a co na něm. Nikdo z nich nevyžadoval "bakšiš", ale když vidíte, jak se snaží a jací jsou to pracanti, rádi jim nějaký ten dolar dáte, jelikož je to údajně jejich plat.

Pláž a moře. Tuto oblast tvoří laguna, kde je pozvolný vstup do moře. Musíte ujít pár metrů, aby jste si mohli zaplavat. Je možné, že pro někoho nevýhoda (dospělí si hold trochu procvičí lýtka), ale určitě  výhoda pro malé děti a pro ty, kteří moc nemusí velké vlny a neklidné moře. Boty do vody nejsou vůbec třeba. Všude v moři příjemný písek. Po pár metrech z vstupu do moře, jsou nádherné korály, podél nich lana, která vám určují, kam můžete. Podmořský svět, který jsem zažila, je nepopsatelný. Byl to pro mě největší relax. První den jsme viděli i želvu. Jsou tam různé možnosti výletů na potápění, delfíny, atd.

Tento hotel doporučuji. Nebude zklamáni :)

 

 

 

 

 

Autor: Marcela Müllerová | čtvrtek 14.9.2017 11:18 | karma článku: 24,10 | přečteno: 2527x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Lidé se často bojí projevit svůj vlastní názor. Nechávají se často ovlivnit buď médii, nebo ostatními lidmi. Je to škoda. Mé články zde upozorňují na věci, které se dějí, a které mě zajímají.

Seznam rubrik